Megnézi a beteg pulzusát a kínai orvos és mindent tud róla.

Tévesen gondolják!

Egy tünet önmagában nem jelent sokat. Csak az egész magyarázhatja meg a rész jelentését. A pulzust keleti szempontok szerint, mindkét csukló felett 3 pontban és 3 mélységben tapintjuk. Az egészséges pulzus a középső szinten tapintható. Vizsgáljuk a pulzus szaporaságát, azt, hogy a pulzus lent vagy fent tapintható, valamint azt, melyik szervnek megfelelően erős, ill. gyenge. Esetleges túl-, vagy alulműködés gyanúja merülhet föl a pulzust tapintva. Ha tudásunkat fejlesztjük, bizonyos pulzus fajtákat is meg tudunk különböztetni.

Az Akupunktúra fogyaszt!

Tévhit!

A fogyásnak napjainkban is két alappillére van, diéta és mozgás.

Mégis mit tud az akupunktúra a fogyással kapcsolatosan? Bizonyos pontok segítségével csökkenteni tudja az étvágyat, illetve fokozni tudja az anyagcserét, de a legfontosabb, hogy bizonyos pontok csökkenteni, enyhíteni tudják a diéta betartásával járó úgynevezett megvonásos tüneteket.

Melyek ezek a tünetek? A gyengeség, remegés, szaporább szívverés, rossz közérzet, fokozott éhségérzet, stb. E tünetek, olyan kifejezettek lehetnek, hogy a páciens abba hagyja a kitűzött diétát, nincs kedve a mozgáshoz. Tehát mérsékli a megvonásos tüneteket, így könnyebben betartható a személyre szabott étrend, illetve könnyebben végezhető a mozgás.

Fájdalmas az akupunktúrás tűszúrás.

Tévhit

Az érzékenyebb területeken a szúrás idején jár pillanatnyi érezhető fájdalom. Tűbeszúrás után érzékelhető enyhe bizsergés, feszülés. A kezelés nem jár fájdalommal, félelemre semmi ok!

A Kínai orvoslás tüneti gyógyítás.

A kínai gyógyítás soha nem tüneti!

A kezelés a test egyensúlyának helyreállítására irányul. Hő szindróma (Yang) esetén hűsítő gyógynövényeket és akupunktúrás technikát alkalmaz. Hideg szindrómánál (Yin) hevítő gyógynövény, vagy ap-s technika jön szóba.

A HKO népi gyógymód!

Óriási tévhit!

Élesen elkülöníthető a népi gyógyászattól!

Több ezer éves írott orvosi hagyományon alapul, az időszámítás előtti időkből maradtak fenn a jósló csontokra és teknősbéka páncélra írott orvosi szövegek, melyek tartalmazzák a HKO alapelemeit, mely folyamatosan újra értékelődött, bővült A népi gyógymód szóbelileg hagyományozódik, nagyszülők megfigyeléseit öröklik a szülök, gyerekeik, stb.

Homeopátiával azonos, vele együtt emlegetik „nyugaton”.

Semmi közük egymáshoz!

Európában komplementer minden, ami nem modern orvostudomány. S így kerül a homeopátiával egy “zsákba” a HKO, holott semmi közük egymáshoz! A kínai orvoslás egyedülálló ismeretrendszere miatt különül el a komplementer medicina egyéb irányzataitól.